semester

nu drar vi på semester! börjar me kuska runt i norra delarna innan vi beger oss neröver. tidsplan: Obefintlig! vi hööörs. tjo

ingen minns en fegis

tjo!
eftersom att jag lider av nån sjukdom då jag blir stressad av att vara hemma är det dax att åka igen. har vart hemma i...ja 24h typ..så imån äre dax igen. endel problem har dock uppstått me resandet... hansson skulle me. men bilen e kass. så vi ska åka imån å har ingen bil,.. undrar om vi skiter i rpadtrippandet å jag tar bussen ist. ja nu vet a inte för de e kaos... eller så tar vi bilen å chansar, ingen minns ju en fegis! morgondagen får utvisa hur de blir då, tjo

Fantastisk midsommar i tornedalen

Kippis!
Hej mina vänner!
så var man åter hemma i civilisationen efter ett förstklassigt midsommarfrande i tornedalens djupa urskogar. underbar tillställning som efter 4 dagar var slut. superbt firande på äkta norrlängskt vis. lekt me vapen, fiskat, grillat, dansat små grodorna, med mera. fantastiskt. bjuder på lite bilder från denna eminenta tilställning!

Allt från fantastiskt fiske på torne älv till dans runt stången. i myggornas eldorado. tilläggas ska, att den sista bilden är arrangerad. tjo

midsommar!

tjo!
nu äre stressigt. igen. men okej koll på de hela, sticker snart iäg till urskogen för midsommarfirande. tjooo

Ny art att se i helgen:
FYLLKAJA (alkoholus skadus)
Nattfågel tillhörande snaps-släktet. Kännetecknas av den röda näbben, samt den vingliga gången. Uppträder flockvis, oftast med finkel-göken och nubbsveparen. Häckar över hela landet, men företrädesvis på platser där alkohol förekommer. Flera exemplar har också påträffats vintertid på Gran Canaria och Mallorca. Födan består endast av flytande ...ä...men, DOCK EJ VATTEN. Markerar sin närvaro genom att ogenerat spy och urinera på allt som kommer i dess väg, t.o.m inom andra arters revir. Karaktäristiskt läte: klunk-rap-klunk-rap, som tillsammans med skrik och skrän ständigt hörs från flocken.
Parningen: nyårsafton, sista april, och midsommar är tidpunkter då man kan iaktta fyllkajans ohämmade pippande bakom varje buske.
Risken för utrotning beräknas som totalt utesluten.
(stulit från lindas fejja) ;P

Glad midsommar =)

Homesick

Jag längtar lite hem när jag hör detta faktiskt! tror att jag måste besöka gävle, sandvikenområdet, ganska snart =)

The day I would fix everything but it went to hell

hello!

today was the day, the day i would fix everything but it went to hell. zu den wald. åt skogen helt enkelt. trots att jag faktiskt är ledig har jag häcken full me saker jag måste göra. sånna som jag måste fast jag inte vill. typ. Den allmänna acceptansnivån är långt över överskriden. hade massor me fix innan midsommar, de sket sig rakt av och det ända uträttade ärendet är ett besök på bolaget. jag var där. alla andra också. det var typ länsat inne där. sjukt. sen har jag cyklat runt lite, var till frissan. detta besök tog tre timmar av min dyrbara semestertid å hela planeringen sprack. men de va rea hos frissan, nä men provade en lärling, skitbra. bruden va ascool, första gången jag INTE har brandgult hår efter ett besök! komme hem å behöver inte ens grina. =)=) kommer till stan, med min rosa cykel, inser när jag ska parkera bågen att jag tappat låset nånstans efter vägen? hur lyckas jag. jämt äre nå.. överväger en snabbis om jag ska skita i allt å fara hem å sura..sen om jag ska ta me mej hojjen in tll clas olsson medans jag letar lås, eftersom cyklar kncks hej vilt i denhär stan (också) . springer in på clas i insjön å köper de billigaste skitlåset å håller tummarna att pärlan finns kvar när jagkmmer ut. de gjrode den. sen har jag suttit i kö hos teliaburiken i 40 minuter också.. har ju "endel" klagomål på min telefon... men efter 40 minuter gav jag upp... fortfarande inte handlat midsommarmaten eller gjrot mina pajjer. återstår att se om de blir nåt midsommarfirande.. men de e klart. vem vill inte danska kring en jättefallos? =P tjo

one day at kamprads place

hellloooo!
sombiemorgon idag med. men jag är trött. tror jag håller på sover igen de senaste årens sömnlöshet. det är najs faktiskt. sen undrar man ju hur man ska kunna underhålla en solbränna när dte är mest mulet hela tiden? igår va jag å hälsade på hos Kamprad i happaranda. länge sen. inköpen blev en köttbullelunch för 17 kronor, passar min budget perfekt, samt ett värmeljus och ett paraply, paraplyt får gå som midsommarinvestering. vart även en morgonprommenad innan himlen mulna ihop. nu: Våra bästa år! höööööörs då!

Dead man walking

Shoooo!
Tröttast i kommun, känns de som.
eftersom fisket blev ett fjasko bestämde vi oss för att prova lyckan på bilbingo istället. gick inte heller någe vidare, endel svordommar och även könsord hördes från bilen. inte en spänn, vi som tänkte vinna stålar till sommaren. aja, varken fisk eller stålar, får visst hitta nå annat att änga fritiden åt. blir ju ruinerad på dehär sättet.Men sen har  jag för första gången i mitt liv vunnit på ett lotteri! imponerad. kanske förbannelsen nu är bruten!!?? =) vann iaf en gilla-norrbotten-t-shirt! de får plats tre personer till i den men kommer bli en najs pyjamas! Nu roadtrip! tjo

Doppa kroken

tjollahopp!
sovit gott?
men de har jag. behövs att va lite ledig faktiskt. skönt att varva ner som. är dock rastlös nå jävulst, fattar inte hr jag tänkte igentligen...ska no ta en sväng förbi arbetsförmedlingen å kika om de har nå sista minuten jobb till mig, haha. håller på få nå rastlös fel, haha, fatta man juh!
Igår drog vi iväg å doppa kroken iaf. å tyvärr vart de inte mer än så. betalar man 80 spänn å ska fiska ädel, men inte ett napp ens en gång. hade en trevlig söndag i skogen ändå. grilla tjorv å jag fick användning av min nya gröna fiskedress iaf. lite som en grön jert fylking kände jag mig. =) mitt spö var spårlöst försvunnet så i vild panik fick jag införskaffa ett nytt. tog de billigaste...de skulle jag inte ha gjort.... när jag några timmar senare står på bryggan med endast hållaren kvar i handen....
Alltså, med chans på 1200 regnbågar å regnväder (som brukar va känt som bra fiskeväder) bland mygg och andra odjur, 80 kroner fattigare, ett spö som gick sönder, kass lina å borttappade drag... tycker man ju att man borde fått se en liten firre iaf. bäte lycka nästa gång antar jag. tjo

sunday morning

Tjeeeeeenare!
Bland de tråkigaste helgerna i historien har gått, iallafall till hälften. bara söndagen kvar. men idag blir de aktiviteter. efter som att ingen har handlat på länge vart dte ändå ganska torftigt igår, hittade en gamal schweppes å efter som det inte fanns nåt annat vart det alkoholfritt alternativ. lika bra de. svalkade bra i värmen.
Väskorna är uppppackade, tvätten tvättad, bikinin på plats i garderoben. har vart in å kikat på lite resor, igen, haha, men de kanske får bli en roadtrip i sverige annars, finns ju ganska många vänner man skulle vilja hälsa på runt om i landet. men sverige är ett avlångt land.. ja vi får se hur de blir.
ena foten har vart instängd i en socka i norrland i ett år och den andra har vart på semester. tyckte inte att jag va särskilt brun... men...kanske lite rå ;P fast de beror ju på va man jämför me. iiihhihii

sandviken i centrum

Mors!
startade dagen med melodikryss, från sandviken tillome. hade jag var där hade jag suttit bänkad, längst fram i publiken. idag solsken i luleå. ut å cyklat stan runt pga ren tristess. sugen på glass, men fasen, de var bättre förr =)
absoluta favoriterna genom tiderna.
villl haaaa!

nostalgi

SVT levererar. Macken! fan va härligt. en fredagkväll som spenderas helt själv framför tvn. kvalitetsTV när de e som bäst!

One week abroad

Hello Sweden!

En vecka ospecificerat i turkiet är nu till ända och jag är hemma i luleå igen. Har inte med mig sommarvärmen i bagaget tyvärr. Men vi har haft  en kanonvecka i side.

Hastigt å lustigt hade vi bokat resa förra veckan. Jag, peters mamma, hennes polare å son. Udda gäng men vi slängde oss i bilen och drog iväg mot umeå flygplats. Destination unknown. Visste att vi skulle till turkiet men inget mera. Hamnade brevid en överförfriskad man å hans hustru på planet. Surra surra. Jag slocknade dock ganska snabbt. Vaknade upp när vi började närma oss antalyas flygplats. Där slog vämen emot oss å de va som att kliva in i en varm vägg. Bussresa å hela baletten å vips va vi i side. Hotellet höll väl ingen vidare standard å sängen va som en balja men man sitter ju ine en vecka på rummet. Man ska ju bara sova där. Synd att sängarna va så mjuk att de va som att sova i ett badkar…. Kunde inte vända sig i sömnen av sig själv utan man va tvungen att vakna först å baxa sig runt… så höll de på hela veckan. Men man sov ju ikapp på stranden så de va lugnt =)

Mellan 30 och 40 grader varje dag. Solade, badade, drack nån pilsner vid poolen. En dag var vi berusade 3 gånger, haha. Billig schopping å mat. Har absolut förköpt mig men man kunde som inte låta bli. Ett evigt prutande å bjudande på äppelte. Blir najs å dra på ica nu å betala de som står på lappen å inte behöva gånga med 4! Kan ju säga att detta också är ett bra land å besöka för dne som lider av taskigt självförtroende. Har för övrigt blivit antastad av en lebb och är väl okkej brun! Hade jag inte skaffat mig en pizzamage under veckan hade jag kunnat knäppa kort å visa men detta kommer på grund av rådande omständigheter att utebli. =)

Havet va varmt och så även poolen. Hottelet saknade dock varmvatten i duschen. Så idag är jag hemma å njuter av de faciliteter vi är förunnade med här i sverige. Dricker gevaliakaffe och duschar varmvatten. Det är jäkligt najs att åka bort med det är najs att komma hem också. tjo

Destination unknown

sticker iväg ett tag. till nånstans i turkiet. på återseende!

peters svets och spa

tjoho!
Full rulle idag. packar kaos, trots att jag e ledig tvingats till studier, fixat, donat, farit runt, packat om, packat upp, tvättat, pluggat lite igen, donat, hittat jordgubbar, äntligen. kaosat vidare, letat grejjer, jag har inga kläder, provat bikinisar, sitter lika illa som förra gången, drar till storheden i vild panik å provar fler bikinisar, ser ännuvärre ut, skiter i de, blir sur,har  far hem, donar vidare. so on and so on. nu är jag klar förutom lite grejjer å rasa ihop i soffan. ett besök på peters hamam innan resan. han är bra min peter. han har många verksamheter på g samtidigt. hamammat mig på ryggen så att man e redo för sol. har även (inte första gången) målat fransk manikyr på mina naglar då jag e den mest darrhänta norr om dalälven å kan helt enkelt inte fixxa de själv. så nu e man pimpad inför avfärd. de e fint att bo ihop me nån som e lite av varje. mekaniker, spaterapeut och nagelfixare =)

Livet utan kolhydrater

tjennnnare mannen !
första riktiga dan på sommarlovet. jag har inte gjort ett skit. de e ju de som är att vara ledig. glidit runt hemma i mjukisar, glott på tv, pimplat kaffe, kollat på regnet, haft penntrollsfrisyr långt in på eftermiddan.... livet utan kolhydrater är knappt värt att leva... träning e trist å att ge sig ut i slingan å försöka springa när benen (armarna med för den delen) känns som daggmaskar tar det emot.  vet inte riktigt va som hände men de blir att dra utomlands på torsdag. turkiet närmare bestämt. fan så najjjjjjs! weiiiiiii pga denna begivenhet är knorris 2 inställd. får bli införskaffnng av katt senare i höst. hade ju bestämmt att detta skulle bli den bästa sommarn ever...börjar ju bra iaf. tjarå!

annars

Mors!
de e för fasen jäkligt konstigt att saker kan köra ihop sig när man igentligen inte har nånting att göra... blir ju lite less ibland då, tyvärr så e de ju dom roliga grejjerna som får strykas till förmån för ett helt vanligt måste. aja. bara gilla läget...fast de e ju de jag inte gör.. hmmmfsss...
Igår va en najs dag iaf. träning å bio. syndade me lite popcorn till filmen. är ju inen fantast av sådana sen min tid på bion...me nu va de längesen å de blir tydligen bara godare ju längre tiden går.
Filmrecension: MIB3. 1,5 strandstol av 5 möjliga... men jag satt still hela tiden å de drar upp betyget en aning. så 2 då.
köpte pelargonior för nån vecka sen... nu har dom dött. typiskt. undra om man kan reklamera...

Starships are ment to flyyy!

wöööööööööp!
första dan på lovet. underbara tider!
helgen var najs. hände inte så mycket. igår va vi söndagsflanörer, ut på en liten utflykt till gammelstads marknad. bejakade vårt kulturarv. de va ganska tråkigt. å de regna. men najs å göra nåt iaf. tog en fika. å den obligatoriska grillningen. grillad majs är ju inget för den som vill ha sig ett hångel iaf ;P
så ida lär de bli en såndär "ta tag i allt som man skitit i hur länge som hellst"-dag. fixa å dona. inte mycket att dskutera alltså. tjoooohooo
förrästen! har hittat en knorriskopia på blocket. sjukt söt. jag vill ha´ren! skulle behöva skjuts till hudiksvall nu faktiskt så jag kan skafffa mig en sån kattvalp. =)

glassigt

tjabba tjena hallå!
sunday morning... regn, regn, regn, kallt. ruggigt. orup passar bra...bara ren hos mig...underbart me sommarlov iaf. har som varvat ner efter veckans kaos å analyser, redovisningar, ja alltihopa. helgen har varit lugn. vart flmkväll me sällskap igår, har grillat 2 gånger sen fredas, kör sommar ändå fast de e som regn. fördelen me regnet igår va att man va inte ett dugg sugen å ge sig iväg på nå gallej. satt hemma i va som kändes som höstrusk, drack te, va bara ljusen som fattades typ. inte en sportkepa va som händer idag, ännu en helt oplanerad regndag.
de va bättre förr...

Äntligen!

Sommarlooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooov!!!!!

Sommartider hej hej!

sommartider hel hej sommartider!
det borde väl klassas som sommar när juni börjar? har inte 100 kol på dedär men så tycker jag det borde vara iaf.
nu sista rycket i skolan, sen ska jag bara vara ledig, ledig, ledig! så j*la najs. tror dehär kommer bli en bra sommar. har bestämmt att jag ska ha den bästa sommaren i mitt liv. lite grejjer inplanerade, jag längtar så inni h tills de händer nåt =)
hade en liten igelkotte här utanför igår. sjukt söt. då fick jag plötsligt den sjukaste tanke jag nånsin haft... huu gör igelkottisar när de juffsar?? om dom gör som djur brukar måste dom ju sticka sig... så de kanske kör missionären? hm... nåt att förska ta reda på...måste googla!