sommar

sommar i viken idag! tjoho

Dagens citat

-"nere på botten, här e det toppen"! //Sebastian

määäh duuueöh!

tjenamoss! igen!
Va ju inte nådigt bitter sist jag skrev.. kan fortsätta på den harangen, kom nyss fram lixom. nä typ inte men de hela vart ju försenat GRANDE! wifi doh ju tidigt så det var bara att lgga ner skiten, tur att man e van resenär å hade me sig både kudde å fullladdade batterier i diverse elektroniska apparater så man hade sysselsättning trots allt. de fick jag annars även utan el när fyllot kvicknade till längs vägen å örhade surra, med mig å en till stackars grabb som hade hamnat brevid hans suparpolare. kan säga att resan till vännäs vart låååång... man va ju först av bussen om man säger så å sen va de bara att ta plats på tåget som inte gick. vart väl stående nåra timmar å köra in tid är ju inget de på sj ens vet va de är. vid 11,30 var jag i viken! men då hae jag iförsig hunnit missa en buss också å köpa fika! sprang in å ja va ska man söga....höll bokstavligen på kissa ner mig... är ju en även i vanliga fall väldigt nödig person å när man på grund av vissa sanitära oangelägenheter (nån hade skitit ner hela muggen på tåget) inte kunde besöka vattenclosetten va de bara att helt enkelt skynda sig nrä man väl va framme. kunde iförsig uträttat behovet på station men vem fan grå runt med en 5a i fickan i dagens samhälle? inte jag iaf.. har inet sovit många timmar i natt , kanske 3 dubbelvikt på ett säte... är det kväll snart? får man sova? Gnatt

blööööh

Okkej, nu har bussen åkt. är väl ungefär ellan luläh å piteå. har förärats att dela säte med ett spritindränkt fyllo , jag sitter typ på ena sknkan å vill absolut inte nudda i personen brevid. dte kommer bli en jäääävulst lång resa. han har smullit av nu så han ser ju inte va jag sitter å skriver iaf... mmen blööööööh jag längtar tills jag e framme.

buss! va faan

hej hej!
Tänkte att det var dax att aktivera sig lite, har ju ändå vart hemma en vecka nu och hunnit me både de ena å de andra, vart less nu å fick lite hemlängtan så vafan, kan ju sitta varsomhellst å skriva uppsats lixom...får jag sällskap så är de ju bara positivt!
sen måste jag få passa på å syp min galla över stateens så kallade jävla järnvägar. att det bara finns ett spår till norrland är väl sin sak, men de e ju kasst nå jävulst ändå...kolla hru de ser ut i södra sverige, tågspår härs å tvärs. men sen när man tillbringar halva dan å försöka få tag på nån på dedär stället... då har de tekniska problem...även på telefonerna. ett meddelande som talade om detta lyckades de få till tydligen. idioti! när halva (nästan hela) dagen ändå har gått å jag ringer för 78 gången i ordningen får jag tala med en kvinna... som berättar att hon har vart ledig i helgen så hon har ingen aaaaaaning när jag frågar OM det går nåt tåg, eller NÄR det går om inte ett tåg men nån sorts fordon som jag ändå köpt biljett till för att de ska transportera mig söder ut. Det vet hon (givetvis) ingenting om men hon "tror" att jag borde kunna få åka neråt, på nå viss... Hm, tänker ju jag då... Men min slutliga fråga till kvinan där är ju om/när det går eller om inte de man kan få veta på ett ungefär när man kan tänkas vara frame. Hon kan inte se nåt i sin dator medans jag upplyser om att det varit en stor tågurspårning ungefär vid JÖRN och enligt tidningar och tv kan detta påverka trafiken. jaha...får jag till svar, blir förbannad och åker iväg mot jag vet inte vad eftersom de inte kunde ge nå upplysningar. inte heller på hemsidan fanns nån information gällande de tåg jag har biljett på och betalt! de e dom ju himla snabb med ändå. Kommer fram till station efter att ha som vanligt alldeles för tung väska och möter ett par till vilsna själar som inte vet nåt.. sen är det nån som hört från nån att (som ja trodde) tåget är inställt och det blir buss istllet! ingen information finns dock om när denna buss är tänkt att avgå... en timme efter beäknad avgångstid dyker det upp en person från ovan nämnda skitföretag (stackar sate å jobba åt dedär, kan inte va roligt) som tyvärr inte heller vet nånting om nånting, jo att de blir buss... får senare besked att bussen ska gå vid 7... nu är klockan typ halv åtta å jag sitter på bussen iallafall. när den kommer avgå är det ingen som vet. tur man har wifi! får se hur länge batteriet räcker. hej så länge

Lördag, jaaamen!

Hola Senior!
Har nu varit hemma en vecka undefär och börjar vara sjukligt rastlös. Både i kroppen och själen, så de är precis som vanligt med andra ord. Fredagkvällen ägnades åt plugg då de bara va en massa skit på tv, resultatet vart ändå ganska tillfredställande, 8 sidor text som jag ska ha till bakgrund i min nya uppsats, får va nöjd med det ändå. tabksade hem soundtracket från fucking åmål (hahah) å skrev utav bara faan. =) Idag är dte fortfarande skitväder, omöjligt å hålla kvar en bränna om de ska va så här. man lär ju va vit som ett lakan på en kvart... har hört ryktas om fin-väder neråt så kanske man skulle fara en sväng. suttit å sneglat på tågbiljetter nu på morgonen... man lär ju passa på medans man fortfararannde har studentrabatten! dagen verkar inte komma med så mycket happenings då vädret dödar lusten att ägna sig åt utomhusaktiviteter av alla slag, planen var eventuellt fiskepremiär men vi får väl se vart åt de barkar. sjukt taggad å doppa kroken iaf! Surrade även igår me min fina vän i estickholmo å vi börja smida på nå planer framöver! wiiii! måste nog passa på å besöka huvudstaden om jag ändå ska ut å härja i Sweden.saknar pizzahaket på the island. grymaste pizzan ever maid, undrar om de har hemkörning...  nä men dax att försöka reda ut lite referenser. roligare kna man ju ndå ha de. ha en fin lördag! Vi hörs!

rain

Tjenamoss!
Idag öser regner ner över Luleå. Jag har hört ryktas om gröna buskar i södra delarna av sverige, man kan inte annat än längta tills den riktiga våren kommer hit. Isen har ännu inte gått i hamnarna och jag längtar efter att få fiska! Vi får helt enkelt sen om de blir nån fiskepremijär i helgen eller om det fortfarande e pimpling som gäller. Annars har man ju häcken full så att säga, att börja om med uppsatsen alldeles innan examen är ingen hitt. hellst vill jag hoppa av hela altiopa nu men måste helt enkelt samla kraft och starta om. nytt nytt nytt så nu jävlar. Tur de e hockey-VM så man har nåt att varva plugget med. gårdagens match var väl ingen hit men alltid skojj me hockey hrsomhellst. hockey å tacos dessutom, hänga gäng är lite vad jag lever för. Idag är dte ju fredag men känns ju som en riktig tröksöndag... blir att va hemma å plugga å ha levande ljus mitt på dan. skulle kunna tro att det är en dag i oktober om man inte kollade almanacka. =P så här sitter man och längtar tillbaka! har redan hunnit kolla på lite resor... haha! Skulle dock behöva ett svartjobb för att finansiera sådana utsvävningar. nä nu blir de PM-skrivning. ha de!

men dra...

Ballen i gruset! just saying...

Dire Straiits på hög volym!

Mornings!
Med Dire Straits på höv volym kan va ett av de bättre sätten att starta en morgon, men svenskt kaffe å en brungräddad lecksansknäcke med prästost!
Att jag sett sabrina tonårshägas som enda underhållning i fem vecker gjorde ju kanppast nåt när jag kom hem å upptäckte att de e bara skit på svensk tv också, haha!men vi slipper iaf barnreklar med löjliga trudilutter som fastnar på hjärnan. =)
saknar min handgrupp lite! men nu bir det off to school! tjo

Fem veckor!

Tjeeenamoss!
Så¨var man hemma i Sweden igen efter 5 veckor utomlands, Vi drog från kyla och snö upp till knäna å landade på ett varmt och härligt Teneriffa! Lång resa dit när man bor i Norrbotten så påsken firade vi på arlanda med varsin godispåse. Checkade in på rest and fly å fick knappt plats i "hytten", man kom in å jag är inte nån stor person kunde knappt vända mig i rummet, haha. men lätt värt 800 spänn! sov som en stock å hoppade på planet. väl framme var det  matdax å vart så småningom kväll å vi gav oss ut i mörkret för att söka reda på praktikplatsen, som vi för övrigt inte hade en aning om vart den låg. trodde vi skulle behöva åka buss men det visade sig vara endast en krt promenad från vår lägenhet! Lägenheten va guld och vi bodde som kungar i fem veckor, me pool och nära till playan. Jobbade häcken av oss i veckorna å solade på lördagarna när vi inte hade alltför mycket att plugga. Han även göra nån liten utflykt å fick se både valar och delfiner. man va ju rätt säker man skulle bli lurad men för en gångs skull inte. sen att man vart sjösjuk nå jääävulst i flera dagar fick man väl ta då.
Praktiken, ja men fan vilket ställe å jobba på! så jävla roligt! Lärt oss sjukt mycket, om allt möjligt igentligen. sen är det ju exsta spännande när journalsystemet är på spanska.. man ångrar ju bittert att man hoppa (läs utsnörd) spanskan på gymnasiet nu iaf... hade vart najs å kunna lite espaniol! Gick förvånansvärt bra med engelskan ändå å under tiden lärde man sig förstå mer av spanskan också. rätt fränt! hela alltiohopa va asfränt och kan bara säga tack till alla jag mött under resan som delat sina kunskaper och erfarenheter, minnen för livet. sen att jag står å leder handträning i grupp som vrästa jumpaledarn är bara nåt jag kan ge mig sjäv cred för, haha. trodde alldrig jag skulle palla men de va sjukt kul! Vem hade kunnat ana de!!?? =)
Det var då inet svårt att få dagarna att gå precis, fullt upp på praktiken å ibland gled vi iväg till playan efter jobbet. helt underbart. afterwoeken på fredagar ägde rum vid poolen med en bärs å en snickers i näven. vart helt okkej bruna där ett tag också, fick uppleva calima som är sandvindar som blåser in från afrika. hade 40 plus där ett par dagar, värmen sägs ju ha en positiv inverkan på kroppen men att jobba i den hettan var ändå lite av en utmaning. värmen i lägenheten den perioden ska vi inte tala om, vaknade i nattmössan helt övertygad om att man hade feber, hhahha. ac-n funkade inte nåt vidare.
Innan vi for hadew vi nån take om att kombinera praktiken med nya sunda vanor, vilket sket sig redan första dagen. som de fattiga studenter vi är hade vi laddat väskan med nudlar och pastagrejjer från dollarstore, detta käkade vi, i matlådor, varvat med  snickers  för att hålla blodsockret i schack... fem veckor på en kost bestående av enbart snabba kolhydrater gör inte att man ser ut som ett snöre! men man ska ju ha nåt att pyssla med här i vår också.
Vi fick även besök på ön. Jennies föträldrar kom å hängde med oss en vecka å även syrran svängde förbi. träffade även en bardomskompis ! Himla skojj!
Fick även tips om Wtermelon, en av teneriffas bästa resturanger, vart ett par besök där också. sen bodde vi granne me nåt hak som gjrde så inni h-vete goda pizzor, vart nå svängar där också. skönt att varva pastan med nåt annat. =)
Det fysiska förändringen som ändå uppstått under resan är förutom kulören, de något rundare formerna en nytillkomen muskel på benen och en koordinationsförmåga och handstyrka som uppnått en helt ny nivå. handgruppen har gett resultat!
Tiden går som sagt fort när man har roligt, så i fredags började vi resan hem till sverigeigen. typiskt var dte mulet hela sista veckan så solbrännan försvann ju lika snabbt som den kommit. i vild panik sista dan la vi oss i varsinn brassestol å pressade nån timma. cocosoljan var given! resultatet vart dock ändå inte det man hande öskat, men men. for från las americas till flyget som gick till berlin. sen hade vi 12 timmars väntarn i berlin på flyget som skulle ta oss till estockholmo. en av mitt livs värsta nätter, helt klart. kommer aldrig mer sätta min for på tegel flygplats. kom dit sent som fasen, la oss på nån bänk av metall ås kulle sova, blev brotlörda av vakter, hitta ny bänk, osv. tillslut gav vi upp å la oss helt enkelt på golvet. det bästa var ädnå att jag hade knyckt en kudde från flyget! dne va värd guld kan jag säga. vi kom till stockhom tillslut å därefter tog vi tåget till Umeå. klaffade dåligt så gick inga flyg mer den dan å man ville ju bara hem. väl i umeå hoppade vi in i en 3 ton och 24 meter lång tradare som tod oss de sista 35 milen hem till Lulääh! sen somnade jag å har vart jetlag i 2 dar. =)